13 Aralık 2013 Cuma

Malatya 6 kayıp, 4 yaralı ve Bölünmüş Yolda "Bariyer" olsaydı öğretmenler bu gün derslerinde olurdu.

5 ÖĞRETMEN VE 1 SÜRÜCÜ YOL KURBANI!
NEDEN DİYE BAKINCA İLK GÖRÜNEN “ BARİYER YOK

Yine bir ÇARPIŞMA  haberi ile güne başladık.
Malatya-Adıyaman karayolunda öğretmenleri taşıyan minibüs ile TIR’ın çarpışması sonucu meydana gelen kazada 6 kişi hayatını kaybetti, 4 kişi yaralandı.

Haberleri izledikten sonra  emniyet yetkilileri ile görüştüm.  Akşam hava kararmış, yol buz tutmuş. Asfalt bozulmasın diye tuzlama yapılmamış. TIR sürücüsü biraz hızlı seyrediyormuş. Araç kaymış ve karşı yöndeki yola geçmiş.  Servis aracı sakin,  seyir halinde kendi şeridinde. İçinde öğretmenler ve sağlık personeli varmış.  Birden TIR çıkmış karşısına ve çarpışmışlar.  5 öğretmen bir de servis şoförü hayatını kaybetmiş.  Ayrıca 4 de yaralı var.  Anneleri, babaları, eşleri, evlatları ve de öğrencileri yani onları bekleyenleri büyük bir yasa boğmuşlar.  Biz de sabah haberlerine 5 öğretmenin kaybı ile başladık.  Yol kurbanı olan 5 öğretmenin kariyerlerinin başlarında olduğunu ve çok genç olduklarını da haberlerden öğrendik.  Oysa onların da çok fazla hayali ve gelecek planları vardı. Onlar da “hoşça kal bile diyemeden” ve yol kurbanı olarak gittiler. Geride pek çok anı bırakarak ve yakınlarını trafik mağduru olarak…
Haberlere ve yayınlanan fotoğraflara bakınca ilk dikkati çeken yolda Bariyer olmamasıydı. Yine Trafik Sistemimize takılan umutlar ve yol kurbanları.  Bu sefer de bölünmüş yola BARİYER kurulmaması 6 kayıp ve 4 yaralıya neden oldu…

Oysa çok basit bir işlemdi, YOLUN ORTASINA BİR BARİYER KOYMAK.  Çünkü çarpışma her zaman olabilirdi. Yolda seyir halindeyken aniden bir yaya ya da hayvan çıkabilir, sürücü kalp krizi geçirebilir, yorgun olabilir ve böylelikle direksiyon hakimiyetini kaybedebilirdi. Bu durumlarda genelde araç, ya yolun kenarına düşerdi ya da karşı yöndeki yola geçerdi. Çok basit bir önlem bu aslında, trafik güvenliğini düşünerek yol yapmak için, olmazsa olmazlardan bir tanesi. Ben bir yol mühendisi ya da teknik eleman değilim ama çok basit bir mantık çerçevesinde düşününce eğer bir yol yapıyorsam ve bu yol da bölünmüş bir yol ise, bu durumda iki yönü ayırmak için ortaya bariyer koymam gerekir. Yolu yapan görevlilerin yapması gerekende buydu sadece.

Kısacası, basit mühendislik bilgisi ile, 110 km/s hız limiti olan (%10 toleransla 121 km/s) iki yönlü yol yapıyorsanız, ortasını birbirinden ayırırsınız! Böylelikle de öğretmenlerin ölümünü önlersiniz!!

Neden bariyer konmazın bir açıklaması  var mı acaba? 

Bölünmüş yollar yapıyorlar,  trafik çarpışmalarını  azaltıyoruz diye haberler çıkıyor  ama inandırıcı gelmiyor nedense..  6 şeritli yol yapıyorsunuz, ikiye bölüyorsunuz ve ortasına bariyer koymayıp, 120 km/s hızda seyreden araçları çarpıştırıyorsunuz! Yapılan yollar “Güvenli Yollardan” “ Ölüm Yolları”na  dönüşüyor.

Öğretmen yakınları haklarını ararken BARİYER olmaması konusunu  göz önünde bulundurarak yargının dayanılmaz yıpratıcı sürecine başlayacaklar. Yol kusuru davada mutlaka yer alacak ama hepimizin de göz önünde bulundurması gereken bir taraf var. Bu yolları hepimiz kullanıyoruz.  Biz kurallara uysak da bir şekilde trafik çarpışmaları oluyor. Yolların bariyersiz yada her hangi bir ayraç olmaması durumunda yüksek hızda araçlar çarpışıyor ve ölümlü çarpışmalar meydana geliyor. oluyor. Dün 3 kişi bugün 6 kişi, yarın kaç kişi??? Birgün sizi, bir gün bizi.. Tıpkı rus ruleti gibi..

BİLGİ NOTU

Karayolları Genel Müdürlüğü bölünmüş yollar yaparak trafik çarpışmalarını  azalttığını iddia ediyor. Belki de doğrudur ancak hızlı şekilde yolların döşenmesi (ki bir çok yolun projesi bile çizilmeden inşasına başlandığı ve bitirildiğini yine basın haberlerinden biliyoruz) karayollarının güvenlik bileşeninin ihmal edilmesi sonucunu doğuruyor.
Bölünmüş yol için seçili güzergahta önce 4, 6 veya 8 şeritli kocaman bir yol yapılıyor. Sonra yolun ortasına iki çizgi çiziliyor. Hız sınırı bazen 90 da tutluyor bazen de 110 da, bu toleransla birlikte polis denetimlerinde 100 ve 121 km/s anlamına geliyor. Bu hızda seyreden araçların herhangi bir durumda birisinin direksiyon hakimiyetini kaybederek karşı yöne geçmesi durumunda ölümcül çarpışmalarla son buluyor. 

Kış aylarındayız,  yollar kaygan, buzlu.. Karayolları ekipleri çoğu zaman polisin tuzlama yap uyarısını takmıyor. Yolları tuzlarsak asfalt bozulur diyorlar. Son 10 günde bir çok meydana gelen çarpışmaların nedeni hep zemindeki buzlanma neticesi direksiyon hakimiyetinin kaybedilmesi. Bu durumda çarpışma kaçınılmaz oluyor. Ancak direksiyon hakimiyetini kaybeden aracın karşı yöne geçmesini engelleyecek olan da KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. Basit bir önlem: mühendislik: bariyer konulması.
Ne eğitim, ne denetim gibi zorlu bir yanı yok bunun. Sadece mühendislik.
Bu tür yollarda bariyer neden bulunmaz? Bir yetkiliye soruyoruz, kış aylarında yolların kar temizliğinde zorluk yaşanıyor, bundan olabilir deniliyor. Bir tarafta insan hayatı, bir tarafta temizlik.

O kadar çok insan can veriyor ki bu bariyer eksikliğinden. Artık birilerinin buna bir DUR demesi lazım. Artık KARAYOLLARI yollarımızı güvenli yapsın. Bariyer koysun, öğretmenlerimiz insanlarımız ölmesin hayatlarımız umutlarımız sönmesin ne olur Karayolları ne olur!!!

Ve biz “kaza” kelimesini kullanmıyoruz!

Biz trafik kazası demiyoruz çünkü “kaza” kelimesi baştan affetmeyi öngörüyor. Oysa yaşananların hepsi dikkatsizlik ve sorumsuzluk nedeni ile meydana geliyor. Kırmızı ışıkta geçerseniz, bir çarpışmaya neden olursunuz, hızınızı kontrol edemeyecek şekilde artırırsanız, istenmeyecek sonuçları ortaya çıkarırsınız. En basit önlem olan emniyet kemerinizi takmazsanız, çarpışma sırasında  yaralanma ya da ölüm riskini %40-%65 oranında artırırsınız. Birisine çarpıp kaçarsanız “bir insanın yaşam hakkını elinden alırsınız”. 
Yani tüm bunlar öngörülebilir sonuçlar o zaman neden hala “kaza” diyoruz.







4 yorum:

  1. YOLUN ADI BÖLÜNMÜŞ, AMA GELİŞ VE GİDİŞ YÖNLERİNİN ORTASINA OTOKORKULUK BARİYERİ KONULMADIĞI İÇİN GERÇEKTE BÖLÜNMEMİŞ.
    YOLUN GERÇEKTE BÖLÜNMÜŞ OLMADAN TRAFİĞE AÇILMASI ZİNCİERLEME SIRASIYLA TCK BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNÜN, TCK GENEL MÜDÜÜĞÜNÜN, ULAŞTIRMA BAKANLIĞININ, BAKANLAR KURULUNUN, BAŞBAKANIN ve CUMHURBAŞKANIN KUSURUDUR.
    SEBEPSİZ CANI ALINAN 6 YURTAŞIMIZIN ve BUNDAN SONRAKİ HAYATLARI ENGELLİ VE BOZUK BİR RUH İLE GEÇECEK OLAN 4 YARALI YURTTAŞIMIZIN İKİ ELLERİ BU DÜNYADA DA VARSA AHİRETTE DE BU KİŞİLERİN YAKALARINDA OLACAK.
    AVRUPA'DA YOL OTOKORKULUK BARİYERLERİ, YOLDAN ÇIKAN ARAÇLARIN DEVRİLMESİNE VE KARŞI ŞERİDE GEÇMESİNE MANİ OLACAK ŞEKİLDE TASARLANIYOR, İMAL EDİLİYOR VE YOLLARA DÖŞENİYOR.
    Bayram Durmuş

    YanıtlaSil
  2. usulüne uygun tasarlanmış, imal edilerek yerine döşenmiş yol otokorkuluk bariyerleri kazalara karşı kurtarıcı olmaktadır.
    http://www.youtube.com/watch?v=nP6RS0i38wY

    YanıtlaSil
  3. http://www.youtube.com/watch?v=kTYkrkAzyFM

    YanıtlaSil
  4. 10 YIL GERİYE DÖNÜK YAKINLARINIZIN ÖLÜMLÜ YADA SAKATLANMALI TRAFİK KAZALARINDAKİ HAKLARINIZI ALIYORUZ
    Türkiye'de ve yurt dışında sizin veya yakınlarınızın geçirmiş olduğu trafik kazaları sonucunda doğan hak ve mağduriyetinizi sorunsuz olarak 15 gün ya da 2 ay gibi kısa bir sürede giderebilmekteyiz Türkiye'nin neresinde olursanız olunsizlere ulaşabilmekte ve hizmet verebilmekteyiz.
    Birçoğumuz sigorta kapmasında olan haklarımızın tam olarak neler olduğunu maalesef bilmiyoruz. Ülkemizde karşılaşmış olduğumuz hemen hemen her türlü trafik kazaları, işyeri kazaları, iş kazası, tedavi giderleri ve hayat sigortaları, konut zararları, kasko, doğal afet zararları, deniz ve uçak kazaları gibi birçok durumun sigorta kapsamında olduğunu unutmayın.
    Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının ve Yabancı uyruklu vatandaşların ülkemizde veya tüm dünyada Uluslararası Hukuk çerçevesinde çeşitli sigortalar altında güvence altındadır. Başınıza gelecek her türlü olumsuz kazaların birçoğu devlet güvencesi ile sigortalanmış durumdadır.
    TEK YAPMANIZ GEREKEN BİZLERE ULAŞMANIZ... 05326209319

    YanıtlaSil