14 Temmuz 2015 Salı

Trafik çarpışmaları için tutulan istatistiklerde, yollarda hayatını kaybetmeyen ve yaralanmayanların sayısını öğreneceğiz

Bir bayram daha geldi, tatil başlamadan yollar can almaya başladı. Bayrama 2 gün kala, 14 Temmuz 2015 basına yansıyan trafik çarpışmalarında, yollarda hayatını kaybedenlerin sayısı 32,  yaralı sayısı ise  164.  Yakın bir zamanda,  trafik çarpışmaları için tutulan istatistiklerde,  yollarda hayatını kaybetmeyen ve yaralanmayanların sayısını öğreneceğiz. Her gün yollarda ölüyoruz ve yaralanıyoruz, her gün çarpışma haberlerini okuyoruz ve her gün bu kadar ölümlerin,  yaralanmaların ardından kafamızı yine kuma sokup, görmeden, önlemeden, sonrasında destek vermeden, ödül gibi cezalar veren bir yargı sistemi içinde yaşayıp gidiyoruz.    
TUİK ve Emniyet Genel Müdürlüğünün istatistiklerine göre,  trafik çarpışmalarının   % 88’nin sürücü kusurlarından kaynaklandığını göstermektedir.  Bir anlık dikkatsizlik ve kural tanımazlık, binlerce insanın hayatının yok olmasına neden oluyor.
14 Temmuz 2015 Maltepe sahil yolunda kırmızı ışıkta bekleyen bir motosiklet sürücüsü olay yerinde hayatını kaybetti. Neden aşırı hız nedeniyle direksiyon hakimiyetini kaybedip, karşı yöne geçen bir araç. Siz hiç kırmızı ışıkta beklerken, karşı yönden bir araç benim üzerime düşecek ve ben hayatımı kaybederim diye düşünür müsünüz? Fakat aşırı hız nedeni ile direksiyon hakimiyetini kaybedeceğinizi her zaman düşünürsünüz, bu bir kaza mıdır o zaman?
11 Temmuz 2015, yer Bağdat Caddesi, saat 3.30, aşırı hızlı olduğu  söylenen bir araç direksiyon hakimiyetini kaybedip, çiçekçinin hayatını kaybetmesine neden oldu ve aracı bırakıp kaçtı. Araç belli, plaka belli, her taraf güvenlik kamerası dolu ve sürücü hala yakalanamadı. Çarpışma olana kadar belki bu sonucu istemedi sürücü ama olay anında kendini kurtarmak için kaçtı, o zaman  planlanmış bir cinayetten bir farkı var mıdır bu olayın?
11 Temmuz 2015, yer Bağdat Caddesi,  makas atarak ilerlediği söylenen bir araç kaldırımda yürüyen 3 gence çarptı, 18 yaşındaki Hasan Hüseyin Koşum feci bir şekilde hayatını kaybetti,  19 yaşındaki  Nurettin Gümüş  ve 18 yaşındaki  Selami Yüksel yaralandı. Sürücü sağ ön lastiği patladığı için tutuklanmadı, acaba sürücünün hızı kontrol edilebilir olsaydı 1 kayıp ve 2 yaralı olur muydu?
1 haziran 2015 tarihinde zorunlu trafik sigortası değişti, araçlar kolaylık sağlayan değişiklikler yapılmış. Yedek parça kullanımı, aracın değer kaybı gibi bir tenekeye gelebilecek zararlar teminat altına alınmış ama insanların gördüğü zararlar teminat dışında bırakılmış. Sağlık giderleri SGK ya devredilmiş, tek taraflı çarpışmalarda tazminat hakkı yok edilmiş, tazminat hesaplamasında asgari ücret baz alınmış. Trafik kanunumuzda yer almayan yaya ve insan faktörü, zorunlu trafik sigortasının da dışında bırakılmış.
Bayram geliyor, yollar kalabalık, her tarafta ayrı bir çarpışma var. Hepimiz biliyoruz,
Hız bizi değil, biz hızımızı kontrol etmeliyiz.
Emniyet kemeri mutlaka kullanmamız gerek.
Trafik işaretlerine uymamız gerek.
Gerekli takip mesafesini korumamız gerek.
2 saatte bir 15 dakikalık molalar vererek yola devam etmemiz gerek.
Uykulu ve yorgun yola çıkmamak gerek.
Yolda traktörlere, ağır vasıtalara , yol çalışmaları ve mıcırlı yola dikkat etmek, ağır yemek yememek, dikkati düşürecek ilaç kullanmamak gerek.
Alkollü araç kullanmayı artık söylememek bile gerekir çünkü %40 artan bir risk olduğunu biliyoruz. Tüm bu önlemleri biliyoruz ama uygulamıyoruz.
Bana bir şey olmaz demeden araç kullandığımız, kayıpların ve yaralanmaların olmadığı iyi bir bayram olsun.
Suat Ayöz Trafik Mağdurları Derneği




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder