Bir
bayram daha geldi, tatil başlamadan yollar can almaya başladı. Bayrama 2 gün
kala, 14 Temmuz 2015 basına yansıyan trafik çarpışmalarında, yollarda hayatını
kaybedenlerin sayısı 32, yaralı sayısı
ise 164. Yakın bir zamanda, trafik çarpışmaları için tutulan
istatistiklerde, yollarda hayatını
kaybetmeyen ve yaralanmayanların sayısını öğreneceğiz. Her gün yollarda ölüyoruz
ve yaralanıyoruz, her gün çarpışma haberlerini okuyoruz ve her gün bu kadar
ölümlerin, yaralanmaların ardından
kafamızı yine kuma sokup, görmeden, önlemeden, sonrasında destek vermeden, ödül
gibi cezalar veren bir yargı sistemi içinde yaşayıp gidiyoruz.
TUİK
ve Emniyet Genel Müdürlüğünün istatistiklerine göre, trafik çarpışmalarının % 88’nin
sürücü kusurlarından kaynaklandığını göstermektedir. Bir anlık dikkatsizlik ve kural tanımazlık,
binlerce insanın hayatının yok olmasına neden oluyor.
14
Temmuz 2015 Maltepe sahil yolunda kırmızı ışıkta bekleyen bir motosiklet
sürücüsü olay yerinde hayatını kaybetti. Neden aşırı hız nedeniyle direksiyon
hakimiyetini kaybedip, karşı yöne geçen bir araç. Siz hiç kırmızı ışıkta
beklerken, karşı yönden bir araç benim üzerime düşecek ve ben hayatımı
kaybederim diye düşünür müsünüz? Fakat aşırı hız nedeni ile direksiyon
hakimiyetini kaybedeceğinizi her zaman düşünürsünüz, bu bir kaza mıdır o zaman?
11
Temmuz 2015, yer Bağdat Caddesi, saat 3.30, aşırı hızlı olduğu söylenen bir araç direksiyon hakimiyetini
kaybedip, çiçekçinin hayatını kaybetmesine neden oldu ve aracı bırakıp kaçtı.
Araç belli, plaka belli, her taraf güvenlik kamerası dolu ve sürücü hala
yakalanamadı. Çarpışma olana kadar belki bu sonucu istemedi sürücü ama olay
anında kendini kurtarmak için kaçtı, o zaman planlanmış bir cinayetten bir farkı var mıdır
bu olayın?
11 Temmuz
2015, yer Bağdat Caddesi, makas atarak
ilerlediği söylenen bir araç kaldırımda yürüyen 3 gence çarptı, 18 yaşındaki Hasan
Hüseyin Koşum feci bir şekilde hayatını kaybetti, 19 yaşındaki Nurettin Gümüş ve 18 yaşındaki Selami Yüksel yaralandı. Sürücü sağ ön lastiği
patladığı için tutuklanmadı, acaba sürücünün hızı kontrol edilebilir olsaydı 1 kayıp
ve 2 yaralı olur muydu?
1
haziran 2015 tarihinde zorunlu trafik sigortası değişti, araçlar kolaylık
sağlayan değişiklikler yapılmış. Yedek parça kullanımı, aracın değer kaybı gibi
bir tenekeye gelebilecek zararlar teminat altına alınmış ama insanların gördüğü
zararlar teminat dışında bırakılmış. Sağlık giderleri SGK ya devredilmiş, tek
taraflı çarpışmalarda tazminat hakkı yok edilmiş, tazminat hesaplamasında
asgari ücret baz alınmış. Trafik kanunumuzda yer almayan yaya ve insan faktörü,
zorunlu trafik sigortasının da dışında bırakılmış.
Bayram
geliyor, yollar kalabalık, her tarafta ayrı bir çarpışma var. Hepimiz
biliyoruz,
Hız
bizi değil, biz hızımızı kontrol etmeliyiz.
Emniyet
kemeri mutlaka kullanmamız gerek.
Trafik
işaretlerine uymamız gerek.
Gerekli
takip mesafesini korumamız gerek.
2
saatte bir 15 dakikalık molalar vererek yola devam etmemiz gerek.
Uykulu
ve yorgun yola çıkmamak gerek.
Yolda
traktörlere, ağır vasıtalara , yol çalışmaları ve mıcırlı yola dikkat etmek, ağır
yemek yememek, dikkati düşürecek ilaç kullanmamak gerek.
Alkollü
araç kullanmayı artık söylememek bile gerekir çünkü %40 artan bir risk olduğunu
biliyoruz. Tüm bu önlemleri biliyoruz ama uygulamıyoruz.
Bana
bir şey olmaz demeden araç kullandığımız, kayıpların ve yaralanmaların olmadığı
iyi bir bayram olsun.
Suat
Ayöz Trafik Mağdurları Derneği
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder