9 Haziran 2015
Sayın Başkan Juncker,
Komisyonun bu hafta içinde açıklanması beklenen Avrupa Birliği çapındaki ciddi trafik çarpışmalarını azaltmaya yönelik planları geri çekmesi konusundaki endişemizi dile getirmek için yazıyoruz.
Uzun süredir planlanan bu girişim, 24 Mart 2015 tarihli Komisyon basın bülteninde teyit edilmiş ve üye devletler ve Avrupa Parlementosu tarafından da desteklenmişti. Ulaştırma bakanlarının hazirandaki toplantılarında bir açıklama yapmaları bekleniyordu, fakat güvenilir kaynaklardan aldığımız bilgilere göre bu planlar durdu. Avrupa Komisyonunun 'büyük işlerde büyük adımlar atmak konusunda' ciddi olduğunu söylemiştiniz. Geçen yıl, trafik çarpışmaları sonucu ağır yaralanan 200.000 insanımız, hayatları kararmış bir halde tek başlarına büyük bir mücadele veriyor. Bu kararın zamanlaması ise bize göre yersiz ve ETSC'nin yapmış olduğu analizlere göre, ciddi trafik çarpışmalarının oranı, geçen yıla göre %3 oranında arttı. Üstelik, son yıllarda yaralanmalarda azalma olmasına rağmen ölüm sayılarında böyle bir azalma söz konusu değil. Ayrıca, ortada acil hareket etmeyi gerektirecek ciddi bir ekonomik tablo var. ETSC'nin yaptığı tahminlere göre, 2010 yılında kayıt altına alınan ağır yaralanmalar önlenebilseydi, bunun topluma geri dönüşü, 2010 yılı niçin 50 Milyar USD olacaktı. Trafik çarpışmalarında meydana gelen ölümleri azaltmanın etkisinin, yol güvenliği hedeflerinin ilerlemesi üzerindeki rolü etkili olarak biliniyor, OECD ve bilim adamları tarafından da onaylanıyor.
AB'nin trafik çarpışmaları konusundaki hedefleri , İspanya, Portekiz, Litvanya, Letonya, Slovenya ve Estonya'daki bu oranların çarpıcı düşüşlerinin en önemli nedenlerinden biriydi ve 2001'den itibaren, bu ülkelerin hepsinde, karayolu ölümlerini %60'tan daha fazla bir oranla azalttı. Çok yavaş olan bu düşüş oranı, hatta ağır yaralanmaların sayısındaki artış oranı mutlaka durdurulmalı ya da sabit bir düşüşe dönüştürülmelidir. Avrupa Yol Güvenliği hedefi, basit, kolay uygulanabilir, ekonomik olarak yük getirmeyen, ödün vermeden sürdürülen ve gerekli bir adımdır.
Avrupa Birliği’nin araç güvenlik standartları gibi yol güvenliğiyle ilgili önemli sorumluluklarının olduğu alanlar için, nicel bir yol hasar hedefinin uyandırıcı etkisi olacaktır. Avrupa Birliği hedefi, aynı zamanda karayolu ölümlerini önlemede, üye devletler arasında bir yarışa ve bilgi alış-verişine sebep olacaktır. Bu ciddi hedefin gelecek haftalarda önerilmesi konusunda bize güvence vermenizi istiyoruz. Milyonlarca trafik mağdurunun yaşam kalitesi tehlikede.
Sayın Başkan Juncker,
Komisyonun bu hafta içinde açıklanması beklenen Avrupa Birliği çapındaki ciddi trafik çarpışmalarını azaltmaya yönelik planları geri çekmesi konusundaki endişemizi dile getirmek için yazıyoruz.
Uzun süredir planlanan bu girişim, 24 Mart 2015 tarihli Komisyon basın bülteninde teyit edilmiş ve üye devletler ve Avrupa Parlementosu tarafından da desteklenmişti. Ulaştırma bakanlarının hazirandaki toplantılarında bir açıklama yapmaları bekleniyordu, fakat güvenilir kaynaklardan aldığımız bilgilere göre bu planlar durdu. Avrupa Komisyonunun 'büyük işlerde büyük adımlar atmak konusunda' ciddi olduğunu söylemiştiniz. Geçen yıl, trafik çarpışmaları sonucu ağır yaralanan 200.000 insanımız, hayatları kararmış bir halde tek başlarına büyük bir mücadele veriyor. Bu kararın zamanlaması ise bize göre yersiz ve ETSC'nin yapmış olduğu analizlere göre, ciddi trafik çarpışmalarının oranı, geçen yıla göre %3 oranında arttı. Üstelik, son yıllarda yaralanmalarda azalma olmasına rağmen ölüm sayılarında böyle bir azalma söz konusu değil. Ayrıca, ortada acil hareket etmeyi gerektirecek ciddi bir ekonomik tablo var. ETSC'nin yaptığı tahminlere göre, 2010 yılında kayıt altına alınan ağır yaralanmalar önlenebilseydi, bunun topluma geri dönüşü, 2010 yılı niçin 50 Milyar USD olacaktı. Trafik çarpışmalarında meydana gelen ölümleri azaltmanın etkisinin, yol güvenliği hedeflerinin ilerlemesi üzerindeki rolü etkili olarak biliniyor, OECD ve bilim adamları tarafından da onaylanıyor.
AB'nin trafik çarpışmaları konusundaki hedefleri , İspanya, Portekiz, Litvanya, Letonya, Slovenya ve Estonya'daki bu oranların çarpıcı düşüşlerinin en önemli nedenlerinden biriydi ve 2001'den itibaren, bu ülkelerin hepsinde, karayolu ölümlerini %60'tan daha fazla bir oranla azalttı. Çok yavaş olan bu düşüş oranı, hatta ağır yaralanmaların sayısındaki artış oranı mutlaka durdurulmalı ya da sabit bir düşüşe dönüştürülmelidir. Avrupa Yol Güvenliği hedefi, basit, kolay uygulanabilir, ekonomik olarak yük getirmeyen, ödün vermeden sürdürülen ve gerekli bir adımdır.
Avrupa Birliği’nin araç güvenlik standartları gibi yol güvenliğiyle ilgili önemli sorumluluklarının olduğu alanlar için, nicel bir yol hasar hedefinin uyandırıcı etkisi olacaktır. Avrupa Birliği hedefi, aynı zamanda karayolu ölümlerini önlemede, üye devletler arasında bir yarışa ve bilgi alış-verişine sebep olacaktır. Bu ciddi hedefin gelecek haftalarda önerilmesi konusunda bize güvence vermenizi istiyoruz. Milyonlarca trafik mağdurunun yaşam kalitesi tehlikede.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder